Центр регулювання руху суден «Керч» прийнято у постійну експлуатацію

ЦРРС Керч

У серпні поточного року завершено приймально-здавальні випробування технологічного обладнання та програмного забезпечення ЦРРС «Керч» (у тому числі автоматизованих радіолокаційних постів «Єні-Кале», «Керч-Фортеця» та радіотехнічного посту зв’язку «Єні-Кале») після модернізації. «Ядром» нової сучасної системи регулювання руху суден (СРРС) є апаратно-програмний комплекс Navi-Harbour виробництва однієї з найбільш визнаних у світі групи компаній «TRANSAS».

На підставі результатів повномасштабних випробувань технологічного обладнання та програмного забезпечення ЦРРС «Керч» рішенням приймально-здавальної комісії система прийнята в експлуатацію та визнана такою, що відповідає вимогам до СРРС вищої категорії.

Система регулювання руху суден використовується для ідентифікації та супроводу суден, планування судноплавства у Керченській протоці, тому введення в експлуатацію ЦРРС після модернізації сприяє підвищенню безпеки судноплавства, екологічному захисту акваторії та збільшенню ефективності перевезень морським транспортом в масштабах всього регіону.

Як відзначив заступник директора з регулювання руху суден та лоцманського забезпечення ДП «Дельта-лоцман» Юрій Харьков, зона дії ЦРРС «Керч» включає фарватери, рекомендовані шляхи та підхідні канали українських портів регіону, а також Керч-Єнікальський канал – водну магістраль жвавого міжнародного судноплавства. Так, кількість проходів суден Керч-Єнікальським каналом у 2011 році склала понад 14 тис.; упродовж першого півріччя 2012 року – 6,6 тис. У середньому за добу каналом проходить від 30 до 40 суден.

По фарватеру 50-52 під проведенням ЦРРС «Керч» у 2011 році пройшло близько 8,4 тис. суден; протягом січня-червня 2012 року – 2,9 тис. суден. Відтак у середньому за добу біля 20 суднопроходів.

«Враховуючи інтенсивне судноплавство на каналі та його підходах підприємством «Дельта-лоцман» постійно приділяється значна увага питанням, пов’язаним з підвищенням якості лоцманського та навігаційного забезпечення безпеки судноплавства в регіоні. Одна з важливих складових цієї роботи – технічне оновлення та модернізація обладнання ЦРРС «Керч», – відзначив Юрій Харьков.

За результатами модернізації ЦРРС «Керч» розширено зону дії ДВЧ-зв’язку в північному напрямку зі зникненням зони тіні в місцях укриття суден в штормових умовах в північно-західній частині акваторії, що прилягає до мису Фонар; створені додаткові та резервні робочі місця лоцманів-операторів, що покращило контроль та підвищило надійність функціонування обладнання, розташованого на об’єктах ЦРРС.

Начальник служби регулювання руху суден ДП «Дельта-лоцман» Олександр Поляков так охарактеризував модернізацію ЦРРС: «На ЦРРС «Керч» введено в експлуатацію найсучаснішу версію апаратно-програмного комплексу Navi-Harbour з більш продуктивним обладнанням обробки даних та використанням опції 3D-відеозображення руху суден. Нове обладнання суттєво підвищило якість інформації про судноплавну обстановку, що надходить безпосередньо лоцману-оператору, розширило зону дії ДВЧ-зв’язку та АІС в Азовському морі. На практиці це дозволяє лоцманам-операторам надавати суднам якісні послуги СРРС та забезпечувати радіолокаційне проведення суден в складних метеоумовах».

Нагадаємо, на початку 2012 року, після аналогічної модернізації, в постійну експлуатацію було введено ЦРРС «Іллічівськ».

21/09/2012